Majoritatea dintre noi face, într-un fel sau altul, un bilanț la final de an. Trecerea în noul an reprezintă un punct de reper atât pentru un nou început, cât și pentru o etapă intermediară apărută parcă din necesitatea de a evalua periodic o activitate.
Această activitate reprezintă tot ceea ce s-a întâmplat pe durata unui an de zile, indiferent dacă sunt lucruri pozitive sau lucruri mai puțin pozitive. Asemenea unei balanțe lunare, vei debita și credita conturile pentru a obține un sold final. Trebuie să recunoști că speranțele tale sunt îndreptate înspre un sold final pozitiv.
Balanța la final de an, la job
Ești mulțumit cu realizările tale din ultimul an?
Ai finalizat cu succes proiectul la care lucrai?
Ai obținut postul pe care l-ai dorit?
Dacă privim prin prisma finalului de an în interiorul companiei, fiecare membru al echipei are anumite așteptări. Unii dintre ei sunt conștienți că pe parcursul anului au făcut o treabă bună, contribuind la creșterea companiei, a profitului sau a numărului de clienți. Acești angajați sunt cei care la final de an își doresc ceva, un element deseori sensibil: apreciere, recunoștință.
Prezentam într-un articol anterior, care poate să fie găsit aici, că relația dintre manager și angajat poate să fie de prietenie sau poate să fie una formală, distantă.
În primul caz este probabil ca managerul să vă propună să ieșiți la o masă de final de an, unde fiecare să se destindă, să comunice și să înceapă să lege prietenii.
În cel de-al doilea caz, managerul poate va prefera o ședință cu toată lumea, care va conține un nivel laudativ scăzut și o atitudine de mulțumire personală redusă. Se va discuta la modul general, evitându-se particularizările.
Dar tu ai așteptări mai mari, ai nevoie de apreciere și vrei să îți fie recunoscute meritele și munca în cadrul companiei. Acesta este bilanțul tău de final de an. Satisfacția nu vine doar din bonusurile financiare, ci și din cele non-financiare. Uneori, cele din urmă sunt mult mai importante pentru tine ca și angajat, decât aspectele financiare.
Ce face un bun manager (lider) la sfârșitul anului?
Un prim lucru, oarecum hazliu dar necesar, este analiza cifrelor și a performanțelor. Dar nu despre acest lucru este vorba articolul de față.
Managerul va fi nevoit să înțeleagă simbolistica acestei perioade a anului prin prisma colegilor săi și să le prevadă acestora așteptările. Este indicat ca managerul să organizeze un teambuilding sau o petrecere de final de an, la care să fie invitați toți membrii echipei, departamentului sau companiei și unde lumea să se destindă, să se relaxeze și să asimileze ieșirea cu recunoștința pe care managerul le-o poartă după munca unui întreg an de zile.
În cadrul acestui eveniment de final de an, managerul are contextul perfect în care să puncteze realizările fiecăruia și mulțumirile pe care le are.
Un astfel de eveniment, care să permită oferirea de feedback și în același timp să motiveze și să transmită un mesaj de apreciere echipei poate fi o adevărată provocare. Noi te putem ajuta să elaborezi cadrul perfect pentru toate acestea. Află cum putem face asta aici.
Managerul trebuie să înțeleagă faptul că fiecare angajat are nevoie de motivație, de apreciere și de o ghidare constantă. Fără aceste trei elemente, el va ”naviga în derivă”, ajungând inevitabil să se scufunde. Finalul de an oferă oportunitatea perfectă pentru manager, care are astfel posibilitatea de a realiza o retrospectivă a anului recent încheiat și mai mult, îi oferă acestuia posibilitatea să își arate recunoștința față de meritele angajaților.
Nu evita să sărbătorești finalul de an alături de colegi, iar tu, ca și membru al echipei, alături de manager. Învață să comunici în ambele sensuri și să asiguri fiecăruia încrederea că munca lui a fost profitabilă și că fiecare dintre noi avem destul loc pentru îmbunătățire personală.